CBS De Loofboom

Nieuwerkerk aan den IJssel

ruimte om te lezen

Kinderboekenweek 2022

Van 5-14 oktober was het kinderboekenweek, met als thema GI-GA-Groen! Hoe kunnen we samen goed voor Gods schepping zorgen? Wat is duurzaamheid eigenlijk en hoe kun je dit zelf inzetten?

We startten de Kinderboekenweek met een gezamenlijk moment in de hal. We zongen de Gi-Ga-Groene liedjes en meester Jan-Willem en juf Corine voerden een vrolijke sketch op.
Daarna hebben we dagelijks stil gestaan bij het thema en werd er extra tijd vrijgemaakt voor lezen.
Er kwamen twee auteurs op bezoek. De groepen 1-3 kregen een presentatie van juf Ri (Rianne Oosterom) die haar eigen prentenboek 'Wow, dat is wel heel bijzonder!' geschreven heeft. Wat leuk dat een juf ook tegelijkertijd een schrijver kan zijn! Bij de groepen 4-8 kwam Hans Mijnders langs. Hij vertelde e.e.a. over zijn werk als kinderboekenschrijver. Wat een enthousiasme wekte dit bij de kinderen op!

Tijdens de kinderboekenweek heeft elke leerling een week lang groene en gouden voetstappen verzameld. Wie niet met de auto naar school kwam, verdiende een groene voetstap, wie iets extra's deed om goed voor de natuur te zorgen, ontving er een gouden voetstap voor. Op vrijdag 14 oktober sloten we de actie feestelijk af in de hal van de school. De wethouder kwam langs om met ons te spreken en onze scores te bekijken. Als waardering ontvingen we als school vijf 'groene' boeken.

Categories categoryAlgemeen
Bekeken: 315 keer